poniedziałek, 21 listopada 2011

Czeko-krem domowy

Nigdy nie lubiłam Nutelli albo podobnych czekoladowo-orzechowych kremów. Mam jednak w domu małe i większe słodkie potwory, które uwielbiają czekoladę, nawet smarowaną na chlebie... 
Natchnieniem do tego eksperymentu było dojrzałe awokado, które udało mi się kupić i laskowe orzechy.


Czeko-krem z awokado

1 dojrzałe awokado
spora garść obranych orzechów laskowych
2 łyżki kakao naturalnego
cukier (trzcinowy lub zwykły) / miód / melasa / fruktoza - co kto ewentualnie używa do słodzenia
odrobina wanilii - ziarenka wydłubane z laski / esencja waniliowa / cukier wanilinowy
parę kropel oleju
słodka śmietanka lub mleko

Mielimy orzechy jak najdrobniej za pomocą blendera. Awokado obieramy ze skórki, wyciągamy pestkę i w kawałkach wrzucamy do blendera. Miksujemy. Dodajemy kakao, cukier, orzechy i odrobinę mleka lub śmietanki. Te ostatnie ma nam służyć do osiągnięcia pożądanej konsystencji, czyli dolewamy tyle, aby składniki kremu ładnie się połączyły, a sama masa dała się smarować. Na koniec dodajemy olej - aby nadać połysku. Ja zmieliłam orzechy niezbyt dokładnie i krem miałam lekko grudkowaty z wyczuwalnymi orzechami.


Dla mnie smak czekolady na chlebie nie należy do ulubionych. Jednak sam czeko-krem z awokado można zajadać dosłownie łyżkami. Tym sposobem pozbywamy się nawet wielkich stresów i chandry, a oprócz intensywnego smaku czekolady towarzyszy nam świadomość, że jemy zdrowo. Wszak awokado zdrowe jest!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz